سوگند عشق

به نام آنکه اگر حکم کند همه ی ما محکومیم

سوگند عشق

به نام آنکه اگر حکم کند همه ی ما محکومیم

mission(قسمت دوم)

نمونه ای از Mission   شخصی که بر اساس معیارهای گفته شده در مطلب قبلی ، اما بسیار ضعیف نوشته شده است :

نمونه ای از Mission   شخصی که بر اساس معیارهای گفته شده در مطلب قبلی ، اما بسیار ضعیف نوشته شده است :

 

" من آرزو دارم در زمینه ی کار خود و آنچه انجام می دهم بهترین باشم . من این عادت را در خود ایجاد خواهم کرد که بیش از انتظار شان به دیگران ارائه دهم . من سعی می کنم دیگران را درک کنم و بهترین سطح از خدمت را ارائه کنم . من فرصت شغلی  ای با بالاترین استانداردهای اخلاقی خواهم داشت و همیشه در تمام معاملاتم صادق خواهم بود . "

 

این نمونه از Mission  خیلی عمومی است و تواناییهای خاص فرد را توضیح نمی دهد و هیچ هدف و مدت زمانی هم ندارد .

 

چگونه باید شروع کنم به نوشتن Mission  شخصی خودم ؟

 

 این بر خلاف این تصور است که Mission  تنها عباراتی کلی است مثل : " من بهترین تولید کننده ای خواهم شد ، که می توانم ."

 

تعجبی نیست که افراد بسیار زیادی ، Mission شخصیشان را اینگونه نوشته اند  که آن هم تنها به درد باقی ماندن در کشوی دراور می خورد  !

 

یک Mission  قدرتمند تر می تواند اینگونه بیان شود :

 

" هدف من کمک به کمپانی برای دوبرابر کردن فروش خود در سال حاضر است . من بر روی تکمیل این هدف برنامه هایی دارم . از طریق :

اختصاص دادن یک ساعت در هفته به آموزش مهارتهای جدید در فروش و پیشنهادات مذاکره و سپس به کارگیری آنچه آموخته ام در معاملاتی که به صورت مداوم مرا با کمپانی ارتباط می دهد . اگر من این کار را با اعتقاد و ایمان انجام دهم ، یک سال بعد ( از زمان حال ) ، جایگاه شغلی من پیشرفت خواهد کرد ،چون تواناییهای من در فروش برای کمپانی که با آن کار می کنم بالا رفته و این نسبت به حال حاضر برای کمپانی ارزشمندتر است ."

 

احتمالا بهترین نمونه ی یک Mission  عمومی در سال 1960    توسط جان . اف . کندی  ایجاد شد که راجع به برنامه ی فضایی آمریکا بود .

 

او گفت : " ما تا آخر این دهه ، مردی را به ماه  خواهیم فرستاد ."

هدفی مشخص با زمانی محدود برای دستیابی .

 

و علی رغم  مشکلات و موانع بسیار، در اواسط 1969 ، نیل آرمسترانگ ، گام مهمی برای بشریت برداشت .

 

هرکسی می تواند به سادگی Mission   خود رابنویسد . چه Mission  تجارتش باشد و چه Mission  شخصی .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد